Igy légy jelen az Instagramon – T. C. Lang vendégcikke

instagram-1007070__340

T. C. Lang blogger, A Lámpás nyomában című könyv szerzője tanácsait érdemes megfogadni, ha sokszínű és hasznos írói Instagram oldalt akarunk üzemeltetni. Vendégcikkében erről ír.

Íróként elengedhetetlen a közösségi médiában való jelenlét (főleg ha a huszonöt év alattiak tartoznak a célcsoportodba), ez azonban nem szabad, hogy kimerüljön a Facebookban. Most az Instagram használatában szeretnék egy kis segítséget nyújtani, adok néhány tippet, hogyan használd egy könyv szerzőjeként!

Mindenekelőtt töltsd le az alkalmazást a telefonodra, és regisztrálj magadnak egy felhasználói fiókot! Ha szívesebben használod a számítógépet, akkor se búsulj, már van hivatalos kliens Windows10-re, de telepítheted a Windowed alkalmazást is. (Állítólag akkor is tudsz megosztani tartalmat PC-ről, ha a böngésződben átállítod az Instagramot mobilos nézetbe, de nekem nem működik. Van ötletetek, hogy miért?)

instagram-1789189__340

Mire ne használd?

Mivel Instagramon a vizualitásé a főszerep, ne itt akarj hosszú részleteket megosztani a könyvedből, a szakértők szerint a kép alatti szöveg másodlagos, előfordul, hogy el sem olvassák. (Erre rácáfolt Taylor Swift, akinek egy Insta-posztja után 169 ezren regisztráltak az amerikai félidős választásra két nap alatt, elsősorban a 18-29 éves korosztályból.) Weboldal címet is felesleges odabiggyesztened, ugyanis csak a profiloldaladon megadott bemutatkozó szövegben szereplő link kattintható. A cuki kiskutyás képeknek sem itt a helyük, hacsak nem építik a brandedet.

Milyen tartalmat posztolj?

Mindenképpen figyelemfelkeltőt. Legyen releváns, a munkádhoz, a brandedhez, a személyedhez kapcsolódó, mutasd meg az „emberi arcodat” az olvasóknak. Még jobb, ha valami olyat teszel közzé, ami más felületen nem jelenik meg, ez ad egyfajta exkluzivitást (persze van lehetőséged arra is, hogy megoszd a képet a Facebook-oldaladon vagy más közösségi felületeken). A kép legyen jó minőségű, igényesen megkomponált (pl. egy könyves képnél ne lógjanak a száradó ruhák a háttérben, kivétel, ha ezzel konkrét célod van), de ne ess át a ló túloldalára – a magam részéről az a kép, amelyről lerí, hogy a készítésén egy egész csapat dolgozott, és az utómunka legalább annyi munkát igényelt, mint a beállítás, inkább ciki, mint cuki. Érdemes figyelni a trendeket, például a kollázsok ideje lassan lejár.

Akkor miről is posztolj fotókat?

– a könyvedről (Ne önmagában heverjen az asztalon, komponáld meg a képet, pl.: legyen mellette egy tál cseresznye, húsvéti tojások, égősor, szaloncukor stb.)
– magadról olvasás, írás közben, vagy ha részt veszel egy írással kapcsolatos rendezvényen, író-olvasó találkozón
– az általad végzett tevékenységről, meglátogatott helyekről

– olyan dologról, ami megihletett
– a géped monitorjáról írás közben
– a székről, kanapéról stb. amiben írsz – mutasd meg, hol születnek a történeteid
– arról, amit látsz írás közben (panoráma)
– arról a helyről, ahol kipattant a fejedből a történet, egy jelenet vagy egy fontos gondolat
– a könyvespolcodról

– a könyvről, amit olvasol
– egy képre elhelyezett rövid idézetet a saját könyvedből, vagy egy másoktól származó hasznosnak tartott gondolat (Mindenképpen jelöld meg a forrást!)
– olvasói képet vagy olyan fotót, amin együtt szerepelsz egy olvasóddal (Vedd figyelembe a GDPR-t, ezeket csak az engedélye birtokában teheted közzé!)

Tegyél közzé videót!

3-60 másodperces videókat is közzé lehet tenni, a fentiek figyelembevételével, próbáld ki!

instagram-3198093__340

Oszd meg a történetedet!

Először is tisztázzuk, mik is ezek a történetek: olyan tartalmak, amelyek megtekintésére az Instagram-felhasználóknak 24 óra áll rendelkezésre, ezután megsemmisülnek. (Be tudod állítani az automatikus mentést, később beteheted a galériádba is.) Ezen keresztül érdemes elárulni kulisszatitkokat, megosztani spontánabb, személyesebb tartalmakat, amelyeket érdekesebbé tehetsz filterekkel, matricákkal, feliratokkal.

Indíts élő adást!

Lehetőség van élő adás indítására is, amely közben a követőid kérdezhetnek tőled hozzászólásban. A végén választhatod a mentés opciót, azonban fontos, hogy ha az élő adás véget ér, akkor a videó eltűnik az alkalmazásból, kivétel, ha megosztod történetben.

Használj hashtageket!

Nézzük, mire való a hashtag: címkézésre, kategorizálásra. A releváns hashtagek használata által még több organikus elérésre és potenciális követőre tehetsz szert. Harminc hashtag használható maximálisan egy bejegyzésnél, öt az optimális, de el lehet menni akár tízig is. Célszerű nem túl általánosat választani, mert a tartalmad el fog veszni a többi között. Érdemes utánanézni különböző hashtag kereső oldalakon (pl. ritetag.com, top-hashtags.com), hogy melyeket érdemes használni, mik a népszerű hashtagek. Mindenképpen legyen saját hashtaged!

Nem csak az Instagramra érvényes: gondold végig, mennyit szeretnél magadból és a családodból megmutatni, átvitt és szó szerinti értelemben is. Ne felejtsd el, akármit is teszel közzé, a net nem felejt!

És akkor lássuk, hogy is néz ki ez a gyakorlatban! Az írónő más-más módon használja az Instagram és a FaceBook fiókját valamint a hivatalos írói oldalát.

Köszönöm a cikket T. C. Langnak!

Reklámok

Egy hozzászólás Új írása

  1. Gyula szerint:

    Köszi a hasznos tippeket!
    A szerzői weboldallal kapcsolatban javasolnám, hogy legyen mobilbarát. (Ezt szerényen T. C. Langnak is ajánlom, a weboldal jobb, ha alkalmazkodik a mobil telefon keskenyebb kijelzőjéhez az olvashatóság miatt.)

    Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s